Svrha ovog bloga je upoznati javnost s dva stila vođenja: tradicionalnim muškim te novim ženskim stilom vođenja, poznatim i kao stil 21. stoljeća. Cilj bloga je kroz različite zanimljive sadržaje naglasiti razlike, prednosti i nedostatke oba stila, prikazati stilove vođenja u tvrtkama u svijetu te prepoznati najbolji stil. Nadam se da će vam se svidjeti! Ana Galić

petak, 8. travnja 2011.

Ženski stil vođenja

U današnje vrijeme, organizacije postaju drugačije, decentralizirane su i fleksibilne, a karakterizira ih timski rad, grupno odlučivanje, participacija zaposlenih u odlučivanju, dijeljenje informacija, prijateljstvo, povjerenje, konsenzus i suradnja. Glavne su vrijednosti sposobnost kreativnog razmišljanja i raznolikost vještina. Za uspješnost organizacije postaju presudni inteligencija, odanost i entuzijazam zaposlenih. "Novi izbor blagostanja postaje fokusirana inteligencija, sposobnost prikupljanja i primjene znanja i know-howa." (Handy, 1995.) Zbog toga današnji menadžeri primjenjuju novi, mekši način vođenja organizacija koji je poznat pod nazivom "ženski stil" vođenja. Hijerarhijske strukture u današnjim organizacijama zamijenjene su mrežama i manje formalnim strukturama koje ne naglašavaju lanac naređivanja. Fokus se premješta na inovacije, a organizacije su uvidjele da njihov napredak i rast ovisi jedino o ljudima koji rade za njih i sinergiji koju stvore. Sirovine, zemlja, tehnologija i ostali resursi ne mogu nadomjestiti ljudski potencijal, odnosno inteligenciju i entuzijazam zaposlenika. Da bi oni zaista iskoristili svoje potencijale i bili spremni učiti i produbljivati svoje znanje, potreban im je osjećaj pripadnosti, odanosti i zajedništva. Ciljevi zaposlenika moraju biti identični ciljevima organizacije, a to se može postići timskim radom i novim "ženskim" pristupom i stilom vođenja. 
"Biti prosvjetitelj, vizionar, usmjeritelj i poticatelj oduvijek su bile glavne zadaće velikih učitelja, od Isusa i Budhe do Ghandija i Majke Tereze. Pravi je cilj učitelja da podari znanje, razvije vještine, ali i odgoji svoje sljedbenike. Radeći na sebi on proizvodi dobru osobu i lidera. Radeći sa svojim timom, on stvara osposobljenu skupinu koja će znati pobjeđivati i kad ga više ne bude na njezinu čelu." (Srića, 2004.) Sve te karakteristike obuhvaćene su u novom načinu vođenja organizacije, emotivnom, "ženskom stilu" vođenja – glavnom načinu vođenja organizacije u današnje vrijeme.
Nasuprot "muškom" stilu, "ženski" stil vođenja najbolje se može opisati riječima: interakcija, pristup, uključenost, umrežavanje, timski rad, entuzijazam, orijentiranost prema ljudima, slušanje, razumijevanje, druženje, spontanost, toplina... "Ženski stil" vođenja potpuno je demokratski, transformacijski, prijateljski, emotivan i interaktivan. Menadžeri koji se koriste “ženskim stilom” vođenja, konzultiraju svoje podređene o predloženim akcijama i odlukama i ohrabruju njihovo sudjelovanje u svim vrstama odluka i na svim razinama odlučivanja. Vođe koji koriste takav stil na svoje suradnike gledaju kao na zrela, odrasla ljudska bića s vlastitim željama i potrebama. Osnova takvog pristupa ljudima je vjerovanje da su ljudski potencijali osnovni resurs za razvoj organizacije u suvremenom svijetu te osnova konkuretske prednosti na tržištu. Poznavanje i komunikacija sa svojim zaposlenicima vrlo je važna takvim menadžerima, važno je slušati i izgraditi kvalitetne međuljudske odnose. Važan aspekt je i poticanje entuzijazma i zadovoljstva svojih suradnika jer ljudi postižu bolje rezultate ako se osjećaju dobro i zadovoljni su svojim poslom. Menadžeri trebaju poslužiti kao uzor pozitivnog ponašanja te potaći svoje suradnike na takvo ponašanje. Možda i najvažnija karakteristika "ženskog stila" je timski rad – osjećaj pripadnosti nekoj zajednici i ostvarivanje ciljeva u interakciji s drugim ljudima.

1 komentar: