Svrha ovog bloga je upoznati javnost s dva stila vođenja: tradicionalnim muškim te novim ženskim stilom vođenja, poznatim i kao stil 21. stoljeća. Cilj bloga je kroz različite zanimljive sadržaje naglasiti razlike, prednosti i nedostatke oba stila, prikazati stilove vođenja u tvrtkama u svijetu te prepoznati najbolji stil. Nadam se da će vam se svidjeti! Ana Galić

petak, 8. travnja 2011.

Muški stil vođenja

U prošlosti su sve organizacije bile hijerarhijske, birokratske, autoritarne i strukturirane po vojničkom principu. Glavne karakteristike takvih organizacija bile su centralizacija, raspon rukovođenja, formalni autoritet, kontrola i konkurentski individualizam. Po svojoj strukturi te načinu rukovođenja i obavljanja posla, bile su "muške".
"Muški stil" vođenja godinama je bio prisutan u organizacijama. Takav stil karakterizira odlučnost, sigurnost, odlučnost, snaga, agresivnost, objektivnost, samouvjerenost, logičnost i slične osobine. Vođa koji primjenjuje "muški stil" vođenja centralizira svoj autoritet, zapovijeda i pokazuje svoju moć putem nagrada i kazni. Cilj "muških" vođa je pobijediti u svakom slučaju. "Muškarci definiraju osobnu strategiju u terminima pobijediti, ostvariti ili dostići cilj." (Helgesen, 1995.) Oni vide konkurenciju svuda oko sebe, čak i u svojim suradnicima zbog čega mogu nastati problemi. Ljudi, odnosno zaposlenici predstavljaju sredstvo za ostvarivanje ciljeva te su skloniji kritici nego pohvalama. Oni su fokusirani na pobjedu, na izvršenje zadataka, na postizanje ciljeva, a ne na proces obavljanja zadataka i međuljudske odnose koji pritom postoje.  

Lider u današnjem svijetu

"Biti lider isto je kao biti dama. Morate li drugima objasniti da to jeste, onda to niste.
Ova izreka Margaret Thacher odlično opisuje pravog vođu. Uspješni vođe imaju karizmu, moć da očaraju sve prisutne, da uvjere, pridobiju, motiviraju, pokrenu i vode sve ka ostvarenju ciljeva. Vrhunski vođe posjeduju natprosječnu emotivnu inteligenciju, imaju energiju, motivaciju, želju i borbenost te slijede ideju: "znam, mogu i hoću". No, u vođenju treba koristiti i osjećaje, treba znati komunicirati i uvažavati druge, prijateljski se odnositi prema suradnicima i zajedničkim planiranjem ostvarivati ciljeve.
Jedan od najpoznatijih aforizama Karela Čapeka: "Slijedite me i ja ću vas uspješno izvesti iz ponedjeljka u utorak." govori nam da je vođa ključna osoba u današnjem svijetu. Vođa je osoba sposobna predvoditi svoje suradnike poput dirigenta velikog simfonijskog orkestra ili sportskog trenera uspješne momčadi. Suvremeni poslovni i politički sustavi traže lidera koji će znanjem, osobnošću, pristupom i vizijom motivirati suradnike na stvaranje iznimnih rezultata. Suvremeni, moderni vođa mora biti u stanju opisati situaciju u kojoj se organizacija nalazi, prosvijetliti suradnike i objasniti im gdje se nalaze. Također, mora imati viziju, odnosno očekivanu i moguću sliku budućnosti te rješenja za probleme koji se nalaze na putu. Vođa mora usmjeriti svoje suradnike u željenom smjeru za organizaciju, mora imati tu sposobnost da sve uvjeri da idu u istom smjeru. U svakoj skupini postoji mnogo ideja, misli i stavova, ali vođa mora sve imati pod kontrolom i pronaći pravi put za organizaciju. Na kraju, vođa mora inspirirati suradnike, vraćati im vjeru kad ostanu bez nje, poticati ih na ustrajan rad i napredak. Vođa mora znati oduševiti suradnike, motivirati ih, ali i hvaliti i kritizirati, nadalje treba koristiti svoju moć na način na cijeni i prihvaća tuđe ideje, talente i sposobnosti.  
     Posljednjih godina u svijetu se sve više govori o promjenama poslovnih vrijednosti u znanstvenom, ali i praktičnom smislu. Pojavljuju se novi trendovi u vođenju organizacija i ostvarivanju konkurentske prednosti. Vođe u svom radu primjenjuju različite metode, a s obzirom na karakteristike stila vođenja razlikujemo muški i ženski stil. "Muški stil" vođenja godinama je bio prisutan u svim organizacijama. Takav stil karakterizira odlučnost, sigurnost, odlučnost, snaga, agresivnost, objektivnost, samouvjerenost, logičnost i slične osobine. Danas suvremene organizacije postaju sve manje hijerarhične, sve se više koristi timski rad, a za uspjeh na tržištu najvažniji postaje "ženski stil" vođenja, komuniciranja i suradnje. "Ženski stil" vođenja nov je, moderan način vođenja, a također se naziva i stil 21. stoljeća. Takav stil karakteristira prijateljski, transformacijski, emotivan i interaktivan pristup radu i odlučivanju.  

ponedjeljak, 4. travnja 2011.

Dobrodošli!

Dobrodošli na blog koji govori o stilovima vođenja!
Jeste li se ikad zapitali kakav je vaš stil vođenja i postoji li razlika između muškog i ženskog stila? Na ovom blogu saznat ćete sve o tome.
Nadam se da će vam se svidjeti sadržaj i da ćete uživati čitajući ga!