"Biti lider isto je kao biti dama. Morate li drugima objasniti da to jeste, onda to niste.
Ova izreka Margaret Thacher odlično opisuje pravog vođu. Uspješni vođe imaju karizmu, moć da očaraju sve prisutne, da uvjere, pridobiju, motiviraju, pokrenu i vode sve ka ostvarenju ciljeva. Vrhunski vođe posjeduju natprosječnu emotivnu inteligenciju, imaju energiju, motivaciju, želju i borbenost te slijede ideju: "znam, mogu i hoću". No, u vođenju treba koristiti i osjećaje, treba znati komunicirati i uvažavati druge, prijateljski se odnositi prema suradnicima i zajedničkim planiranjem ostvarivati ciljeve.
Jedan od najpoznatijih aforizama Karela Čapeka: "Slijedite me i ja ću vas uspješno izvesti iz ponedjeljka u utorak." govori nam da je vođa ključna osoba u današnjem svijetu. Vođa je osoba sposobna predvoditi svoje suradnike poput dirigenta velikog simfonijskog orkestra ili sportskog trenera uspješne momčadi. Suvremeni poslovni i politički sustavi traže lidera koji će znanjem, osobnošću, pristupom i vizijom motivirati suradnike na stvaranje iznimnih rezultata. Suvremeni, moderni vođa mora biti u stanju opisati situaciju u kojoj se organizacija nalazi, prosvijetliti suradnike i objasniti im gdje se nalaze. Također, mora imati viziju, odnosno očekivanu i moguću sliku budućnosti te rješenja za probleme koji se nalaze na putu. Vođa mora usmjeriti svoje suradnike u željenom smjeru za organizaciju, mora imati tu sposobnost da sve uvjeri da idu u istom smjeru. U svakoj skupini postoji mnogo ideja, misli i stavova, ali vođa mora sve imati pod kontrolom i pronaći pravi put za organizaciju. Na kraju, vođa mora inspirirati suradnike, vraćati im vjeru kad ostanu bez nje, poticati ih na ustrajan rad i napredak. Vođa mora znati oduševiti suradnike, motivirati ih, ali i hvaliti i kritizirati, nadalje treba koristiti svoju moć na način na cijeni i prihvaća tuđe ideje, talente i sposobnosti.
Posljednjih godina u svijetu se sve više govori o promjenama poslovnih vrijednosti u znanstvenom, ali i praktičnom smislu. Pojavljuju se novi trendovi u vođenju organizacija i ostvarivanju konkurentske prednosti. Vođe u svom radu primjenjuju različite metode, a s obzirom na karakteristike stila vođenja razlikujemo muški i ženski stil. "Muški stil" vođenja godinama je bio prisutan u svim organizacijama. Takav stil karakterizira odlučnost, sigurnost, odlučnost, snaga, agresivnost, objektivnost, samouvjerenost, logičnost i slične osobine. Danas suvremene organizacije postaju sve manje hijerarhične, sve se više koristi timski rad, a za uspjeh na tržištu najvažniji postaje "ženski stil" vođenja, komuniciranja i suradnje. "Ženski stil" vođenja nov je, moderan način vođenja, a također se naziva i stil 21. stoljeća. Takav stil karakteristira prijateljski, transformacijski, emotivan i interaktivan pristup radu i odlučivanju.
Posljednjih godina u svijetu se sve više govori o promjenama poslovnih vrijednosti u znanstvenom, ali i praktičnom smislu. Pojavljuju se novi trendovi u vođenju organizacija i ostvarivanju konkurentske prednosti. Vođe u svom radu primjenjuju različite metode, a s obzirom na karakteristike stila vođenja razlikujemo muški i ženski stil. "Muški stil" vođenja godinama je bio prisutan u svim organizacijama. Takav stil karakterizira odlučnost, sigurnost, odlučnost, snaga, agresivnost, objektivnost, samouvjerenost, logičnost i slične osobine. Danas suvremene organizacije postaju sve manje hijerarhične, sve se više koristi timski rad, a za uspjeh na tržištu najvažniji postaje "ženski stil" vođenja, komuniciranja i suradnje. "Ženski stil" vođenja nov je, moderan način vođenja, a također se naziva i stil 21. stoljeća. Takav stil karakteristira prijateljski, transformacijski, emotivan i interaktivan pristup radu i odlučivanju.
Nema komentara:
Objavi komentar