Svrha ovog bloga je upoznati javnost s dva stila vođenja: tradicionalnim muškim te novim ženskim stilom vođenja, poznatim i kao stil 21. stoljeća. Cilj bloga je kroz različite zanimljive sadržaje naglasiti razlike, prednosti i nedostatke oba stila, prikazati stilove vođenja u tvrtkama u svijetu te prepoznati najbolji stil. Nadam se da će vam se svidjeti! Ana Galić

ponedjeljak, 11. travnja 2011.

Profil hrvatskog menadžera

Dobar i kvalitetan vođa treba biti spoj znanja, vještina i osobnosti. Postoje brojne polemike o tome rađa li se dobar menadžer ili stvara. Ako netko nema liderske sposobnosti, koje je dobio rođenjem, nikada neće biti uspješan vođa. Ipak, za posao vođe treba učiti, raditi na sebi, pratiti znanstvene teorije i analizirati praktična iskustva. Vrhunski vođa spoj je naslijeđenih osobina koje ga prate od rođenja, ali i vještina koje je stekao učeći, prateći situaciju i promjene koje se događaju u okolini.
Profil hrvatskog menadžera (vođe) izgleda otprilike ovako: "Prosječan menadžer u Hrvatskoj ima 39 godina, oženjen je, visokoobrazovan, pod stresom, previše radi, čak i slobodnim danima, ali se može utješiti činjenicom da mjesečno zaradi 35 tisuća kuna." (www.poslovni.hr)
Prema istraživanju Časopisa za menadžere i poduzetnike Poslovni savjetnik i mlade konzultantske kuće Poslovna liga BMM "stvoren" je profil hrvatskog menadžera. "Velika većina hrvatskih menadžera, njih čak 93%, na poslu dnevno provede 8-12 sati, a 82% ih učestalo radi i slobodnim danima. No bez obzira na veliki poslovni angažman njih 88% pretežito je zadovoljno svojim radnim mjestom, dok gotovo svi oni bez po muke uspijevaju ostvariti zadane poslovne ciljeve. Da vole svoj posao, dokazuje i 83% anketiranih koje su istaknuli da se na svom radnom mjestu uglavnom osjećaju sigurno i stabilno i zadovoljni su svojom karijerom, no ipak tvrde da velika količina stresa utječe na njihove poslovne aktivnosti. Zanimljiva je činjenica da bi čak 69% hrvatskih menadžera, pod određenim uvjetima, željelo promijeniti posao. Prosječni hrvatski menadžer smatra kako ima širok krug poznanstava, pridaje veliku važnost kreativnosti, a odluke donosi na temelju činjenica. Što se edukacije tiče, hrvatskog menadžera najviše interesira edukacija s područja menadžerskih i komunikacijskih vještina, a usavršavanja najčešće provodi putem predavača iz konzultantskih kuća. Za školovanje sebe i svojih zaposlenika godišnje bi izdvojio od 5000 do 30.000 kuna." (www.poslovni.hr)  
Prema ovom istraživanju može se vidjeti da hrvatski menadžeri počinju provoditi "ženski stil" vođenja, važna im je dobra komunikacija, odnos između zaposlenika, usavršavanje, napredovanje i ostvarivanje zajedničkih ciljeva. Također, u Hrvatskoj je sve veći broj visokoobrazovanih žena i žena menadžera, koje se svojim radom, trudom i znanjem svrstavaju među najbolje hrvatske menadžere.

Nema komentara:

Objavi komentar